In progress ...
För bokningar som kommer via BookingListener:
- Hitta kundkort som beskrivits i
-
Om kundNummer (customerNumber) finns i customer.apiBookingDirectToTrash flyttar vi bokningen direkt till papperskorg (StatusType.TYPE_REJECTED) och stopporsak CUSTOMER_API_BLOCK
-
TODO line for customer with credit blocked
-
Stoppa foreign bookings with more than 2.4m length och estimerat vikt över inhämtningsgräns med StopReason.DESTINATION_CITY_MISMATCH. //Issue #8676 (ILS-93)
-
Min känsla är att DESTINATION_CITY_MISMATCH är missvisande och borde ändras till typ FOREIGN_LONG_GOODS
-
Utländsk bokning definierat om destinationLocation.countryCode != SE
-
För bokningar med estimerad vikt över inhämtningsgräns vi matchar postnummer med ort om missmatch - DESTINATION_CITY_MISMATCH //Issue #8266 (ILS-67)
-
Om estimerat vikten under inhämtningsgräns (default 1000kg) linje baserat på kundkortet
- Välja kundens inhämtningslinje om est vikten under linjens gräns.
- Om kunden skapad automatiskt (manual false) - lägga stopporsak CUSTOMER_CREATED_AUTOMATICALLY och välja TODO linje
- Om kunden inte automatiskt men saknar inhämtningslinje lägga stopporsak CUSTOMER_HAS_NO_STANDARD_LINE och välja TODO linje
- Om estimerat vikten över inhämtningsgräns linjevalet baserat på ort i denna ordning
-
Välja linje baserat på ort, godstyp 'P' och trafikområde
-
Välja linje baserat på ort, godstyp 'P' och huvud trafikområde i distrikt
-
Välja linje baserat på ort, godstyp 'P' och distrikt
-
Om ett underliggande trafikområde saknar coldspedlinje så tittar vi efter coldsped på huvudområdet, saknas det så går vi på trafikområdets godslinje, saknas den så går vi på huvudområdets godslinje. #5926
-
Om linje fortfarande inte hittas välja linje baserat på ort och trafikområde (utan godstyp S/P)
-
Om ingenting hittas lägg på TODO med stopporsak PLACE_HAS_NO_STANDARD_LINE
-
OBS! suggestedLine in consignmentUtils.findLines deprecated
-
Corner case för manuella bokningar:
- (ROP-918) Om kunden är blank så ska vi alltid generera ToDO för vikt under 1000 kg. I de fall det finns en tveksamhet om fjärrlinjen (över 1000 kg) generera ToTo. Finns ingen tveksamhet (ex om det är till Jönköping, då är det samma linje oavsett var jag befinner mig i distriktet). Blir det för svårt så kör på ToDo!